Jan. 25, 2013

144

Hejhej!
Just nu ligger jag på stranden med Anna. Har varit sjuk hela veckan så har inte gjort ett skit :( lite tråkigt men bättre att vila och bli frisk!

Idag är det fredag, wiho. Ska dock inte göra något speciellt idag. Grilla lite och gå och lägga oss tidigt för imoooooorgon är det äntligen australia day! Planen är att åka till huset som Narelle passar tidigt på morgonen och ha frukost där. Ligga lite i bubbelpoolen och bara ta det lugnt. Lite senare blir det att åka till Lukes house och grilla, bada och festa lite ;) kommer nog bli väldigt bra!
Vädret ska vara hyfsat bra också så det kan inte bli annat än bra!

140

God kväll!
I lördags hade vi manly dam day, en dag som Carro och hennes kompisar kommit på. I alla fall så åkte vi ut till en damm i manly och satt där, drack och åt gott. Började dock regna lite men det gjorde inget för vi hade ett tält. Väldigt rolig dag. Vi kom dit kanske halv tolv och kom hem runt ett/två tror jag, så en väldigt låång men härlig dag;)

Jag var rätt klumpig dock... Innan vi ens börjat dricka lyckades jag halka på en sten när jag skulle gå upp ur vattnet. Fick ett blåmärke och en bula på smalbenet och skrapsår på knät :( Buhu! Sen när vi gick till ett annat ställe så var det vita målade streck på marken, trodde jag ja! Det visade sig vara stoppgrej som jag gick rakt in i och bröt tån... Haha okej kanske inte bröt tån riktigt men ont gjorde det! Det roliga var att Ca-Ca gjorde samma sak! Ouuuupsi.

Igår gjorde vi inget. Jag har blivit sjuk.... Igen... Typ fjärde gången på 4 månader nu, helt sjukt. Emelie och Jonte åkte hem igår också...

Och idag har jag typ bara legat och dött. Har inga krafter alls. Gick till affären och var helt slut när jag kom tillbaka. Sen lagade jag pannkakor till middag och det tog verkligen på krafterna. Somnade till och med till filmen och jag brukar aldrig somna när jag kollar film! Aja gäller att vila upp sig riktigt ordentligt så jag är redo för australia day.

137

God kväll.
Så mexikanska kvällen var rolig. Slutade rätt tidigt för alla blev så himla mätta och trötta. Gott som tusan!!

Igår låg vi på stranden och sen på kvällen åkte vi till lukes hus, grillade och badade i poolen samt bubbelbadet. Så himla skönt!!

Och idag har det inte hänt så mycket. Stranden, lunch på deck bar... Är sådär äckligt varmt idag igen. 47 grader tror jag vi kom upp i idag. Men ska väll inte klaga när man hör att ni i Sverige har
-21 ;)

135.

Hello!
Dom senaste dagarna har det inte hänt så mycket. Igår lagade jag min lasagne igen, super gott! Vi drack lite och körde ölspelet.

Idag blir det stranden och ikväll mexikansk kväll:).

Bilder

132

Hej!
Ett bra tag sen sist... Okej så:

Lördag: jag och Carro åkte till pilates. Sen vidare till Palm beach där vi solade, grillade och spelade kubb med lachlans familj. Riktigt kul! Sen på kvällen kom mamma, tom, Nic och matt över. Matt blodade ner hela mattan, tog sönder kruka och smällde dörren på mina fingrar som nu är blåa. Haha matt the destroyer.

Söndag: tog vi det bara lugnt. Snaskade och kollade på film.

Måndag: stranden

Tisdag: äckligt varmt! 43 grader och i solen kunde det vara upp till 50 grader!! Helt sjukt! Spenderades på stranden i alla fall med att bada varje 10:de minut. Vi gick och åt kinamat där det fanns aircon! Wihoo. Natten var inte rolig! Hade vatten krig innan vi gick och la oss för inge kunde sova så man var helt blöt. Duschade i iskallt säker 3 gånger men direkt när man lägger sig igen så blev man varm :( så tillslut fick jag nog och duschade med alla mina lakan och gick och la med helt blöt. Dååå kunde jag i alla fall somna!

Onsdag: steg upp tidigt och åkte till fishmarket med Lach, Jonte och tom. Lite kul. Sen på kvällen grillade vi lite gott.

Torsdag: kommer inte ihåg vad vi gjorde på dagen men på kvällen åkte vi i alla fall till lachlans föräldrar och grillade fisken och åt annat gott. Riktigt mumsigt.

Fredag: vi låg på stranden. Sen åkte vi in till city och gick och åt på en mexikansk restaurang med matt, Nic, anso och hennes kille. Var så sjukt varmt där inne och tror jag aldrig varit så mätt i hela mitt luv men det var sjuuuukt gott!!

Lördag: mammas födelsedag :) jag och systrarna åkte till warringah mall först och köpte ett pandora armband till mamsen och en chockladtårta. Sen gick vi ut och åt frukost. Efter gick vi till stranden och låg där nån timma. Och tillslut var det dags för mamma och tom att åka hem :(( jag följde med till flygplatsen. Jätte sorgligt! Alla i vår familj är så blödiga så det var ett stort gråtkalas... Men kommer hem snart så då får jag se dom igen :)
När vi kom tillbaka gjorde vi potatisgratäng och grillade kött. Mamma hade även lämnat en överraskning till oss! Två stoooora påsar med Ostbågar!!!!!! Jag och Carro blev hur glada som helst :D mums.

Och nu är det söndag. Vi har städar imorse och de andra ska nog åka in till city men jag vet inte om jag orkar faktiskt. Kunde inte somna igår så är trött och har huvudvärk :( hoppas jag inte får Tompas förkylning bara!!

123

Tjabba! Ligger just nu på narabeen beach. Gick hit från dee why vilket tog typ 40-60 min. Gick på stranden och litet kullar, svettigt ;)

Igår åkte jag i alla fall in till city och mötte upp babe. Vi gick runt lite och tog en glass i solen. Sen bestämde vi oss för att åka till dee why och gå till stranden. Super mysig dag och så himla roligt att se henne igen!!!

Idag kom Stine även hit till stranden och senare ska hon med oss ut och äta middag. Yummie.

122

Halloj.
Just nu sitter jag bara och väntar på att tiden ska gå... För klockan 11 åker jag till city för att träffa älskade Stine!!!!! Hur glad som helst är jag! Har inte sett henne på över en månad ju! Vet inte riktigt vad vi ska hitta på men det ordnar sig alltid. Ska bara bli så himla kul, saknat henne som tusan.

Idag gick jag ner till stranden och sprang lite. Har verkligen inte den bästa kondisen men det ska ändras ;) sen kom jag hem och dom här hemma hade fått något fnatt och skulle köra olika stationer med övningar så joinade det. Känns riktigt skönt just nu. Har dock lite träningsverk i benen från pilates :P imorgon blir det förhoppningsvis samma sak igen :)

121

Gott nytt år på er!! :)

Jag firade mitt nyår här i dee why. Först kom alla hit till Carros lägenhet. Hyffsat trångt med 15 personer i en liten lägenhet, haha men det gick bra :). Sen gick vi ut till en restaurang och åt gott. Kollade lite fyrverkerier vid 9. Drack den starkaste strawberry daqurie(?) någonsin till efterrätt. Sen tillbaka till lägenheten och festade vidare, drack skumpa och sjöng kanske lite för högt. Stackars våra grannar!! Men var en riktigt rolig kväll! Gick och la oss halv fem... Haha vad hände med tiden typ!!

Dagen efter mådde jag inte alltför bra så låg hemma och kollade på tv hela dagen..

Idag var det dags för pilates igen. Har dock fortfarande träningsverk från i måndags, haha!

Nyårslöften då?? Jag har tre.
1. Komma igång med träningen igen och träna minst 3 gånger i veckan.
2. Klara av att springa heeela dee why beach.
3. Göra 2013 till det bästa året!