Dag 2 MI

God morgon!
Igår hängde jag med Matt, min rumskompis. Sen träffade jag en schweizare och en fransman. Dom skulle hyra bil idag för att se lite mer av ön så jag joinade dom. Kulkul! Så nu ska vi snart äta frukost och sen gå och hämta bilen:)

Magnetic Island!

Söndag: vi alla sov ut, sen gick jag till the lagoon och var där några timmar. På kvällen gick vi ut och drack och dansade lite. gick hem runt 1-2 eftersom jag skulle upp halv sju... Haha fyyy

Måndag: Vaknade, var död. Tog mig till bussterminalen. Hoppade på och så började min 6-7 timmar långa resa.... Den tog aldrig slut kändes det som. Äntligen vid townsville tog jag färjan över till magnetic Island. Stannar på base hostel här i 3 dagar. Precis vid vattnet. Riktigt fin ö men den är rätt trist. Inte så mycket att göra här..

Tisdag: idag har jag hängt lite med en tysk kille och nu ligger jag i en hängmatta och bara tar det lugnt. Fortfarande så trött från resan hit och det är mulet och trist idag:( hoppas på bättre imorgon så man ska sola lite :) nu ska jag gå och göra mig lite lunch, majs, ärtor och böner. Kanske lite tonfisk! Haha jupp gött

Rubrik

God morgon!
Igår bokade jag min greyhound buss till townsville. Kommer bo 3 dagar på magnetic island. Sen blir det vidare till airlie beach for some sailing.
Var även vid lagunen några timmar och stekte lite.
Mötte upp några från dykargänget och åt thai. Första gången jag åt det, riktigt gott! Efter mötte jag upp Brad och Owen för lite dricka. Vi skulle gå till gilligans(dansställe) men kön var för lång och man var tvungen att betala 10 dollar. Så vi fortsatte gå och kom till den skummaste cluben ever! Bara aboriginals och några andra riktigt skumma människor. Vi stannade till 4 iaf sen vandrade vi hem. Kul kväll!
Planerna för idag är nog att försöka ta sig från sängen... Kanske gå till lagunen igen. Får se! Jag är så hiiimla dålig på att ta foton! Har typ tagit 5 bilder sen jag kom till Cairns, men man glömmer bort det hela tiden... Men huvudsaken är att jag har dom i mitt huvud ;) haha pusshej

OW

Sååå kom hem ifrån båten igår runt fyra. Har haft super kul och det var så coolt att dyka och se alla fiskar och korallrevet! Har några bilder från under vattnet som jag ska lägga upp senare! Två saker som sög med trippen som egentligen inte är trippens fel men glömde min kamera i min ryggsäck........ Så inga bilder från båten. Suck. Och jag och min buddy hyrde kamera för tre dyk och vad händer på det 3 dyket? Joo kameran blev vattenskadat så mer än 80% av bilderna förstördes... Kuuuul! Tur är fick vi kamera på sista dyket med men det var så många bra bilder som försvann. Skitledsen över det!! Annars då, igår Möttes alla dykare upp på en krog och drack lite innan vi drog till ett dansställe. Super kul natt med gratis shots och dricka!
Haha en rolig sak är att jag lyckades komma sist till krogen även fast jag bor precis bredvid! Hur fail är inte det?
Har i alla fall två härliga britt/skotter i rummet som jag drack lite med innan. Kom hem runt fyra och klockan sju skulle de flesta upp (förutom jag) och var gör ena rumskompisen? Jo han börjar hoppa på min säng och väcka mig! Så elak. Haha
Aja nu ska jag försöka somna om och sen kanske gå till lagunen eller möta upp några från igår. Pusshej

Båt imorgon!

Halloj!
Idag blev jag upphämtad klockan halv åtta och så åkte vi till dykarstället. Där hade vi en genomgång och efter in i poolen! Efter några tester åkte vi och åt lunch ute, bland de godaste humbugarna jag ätit!
Efter var det tillbaka till skolbänken, några genomgångar och sen exams!!
And i passed! Wihoo super glad! Blir alltid så nervös inför prov.
Efter tillbaka till hostelet och här har jag bara ätit middag och packat min väska. Utcheckning imorgon... Men de dagar jag är på båten kan jag lämna väskan med företaget jag dyker med så det är bra :)
Blir upphämtad klockan 6 imorgon!!! Buhu, så ska försöka sova snart. Wish me luck!!

Fun

Sååååå idag var första dagen för scuba diving!! Super kul, även fast vi spenderade mycket tid i "skolbänken".
Klockan åtta blev jag upphämtad på mitt hostel, så skönt att slippa ta sig någonstans själv :). Sen var det skola till ett, då det blev lunch i en timma. Fick min älskade ceasar sallad! Muuuuums. Efter började introduktionen på scuba grejer och tillsist fick vi hoppa i poolen och göra olika övningar. Haha en rolig sak var att man skulle simma 24 laps så att han kunde se att vi kunde simma, men alla slutade räkna efter typ tio så jag vet inte riktigt hur många vi egentligen gjorde men över 30 i alla fall! Ouups!
I alla fall så var det en super bra dag och när jag kom hem runt 18 så gick jag till affären och handlade en väl behövd middag. Har bara legat och pluggat lite ikväll för man är rätt mör i kroppen! Imorgon blir jag upphämtad halv åtta, så nu ska jag klättra upp i min säng, skriva ett litet mejl till favorit morfar och sen sova! God natt

Cairns

Landade i Cairns igår kväll. Direkt när vi kom gick vi till en restaurang för lite gratis käk! Vi båda var lite trött från fredagen, som förövrigt var en riktigt rolig kväll med en massa jellyshots och roliga människor. Iaf så gick vi och la oss runt 23. Idag blev det uppstigning åtta för att få gratis frukost. Gratis är gott (eller ah typ)
Jag gick till medical center för att fixa mitt dive medical så jag kan dyka imorgon!:D wihoo längtar så!! Två dagar här och tre dagar på en båt!
Är livrädd för hajarna dock.... Kommer nog panika lite innan jag hoppar i men det ordnar sig :) hoppas det är en härlig grupp jag kommer utbilda mig med :) det var allt för nu, eller ah det är soligt och 32 grader varmt ;) mohaha

Tjabba!
Igår var vi på stranden sen på kvällen åkte vi upp till något utsiktsberg där man kunde se hela city, coolt! Synd att det var så molnigt bara..
Idag gick jag upp tidigt för att skypa med jojje! Roligt att se henne igen :) just nu är det väldigt molnigt och stine ligger och sover men senare ska vi nog till stranden igen om det blir bättre väder :)

Dee why

Är tillbaka i dee why now! Idag bokade vi flygresa till Cairns!!!:D så vi åker på lördag klockan halv fyra!! Sooooo excitet! Och vet ni vad?? Jag bokade även så jag kan ta dykarcertifikat där uppe också!! Två dagar i skola/pool tre dagar- två nätter på en båt för dykning!! Hur kul som helst ska det bli:D cant wait! Så imorgon ska jag ringa stället och bestämma dag för jag måste göra en läkarundersökning först :) iiih!

Imorgon blir det dee why beach sen får vi se:) puss hej

Seeeg

Halloj!
Igår åkte jag till huset som Narelle tar hand om och sen vidare till Luke. Var trevligt och kul att se alla igen :)
Tiden gick lite för fort och helt plötsligt var det dags att åka tillbaka till Narelle. Blev ingen hemresa för mig så fick sova där i en racerbil! Inte många som kan säga att de sovit i en racerbil! Haha. Kul kväll iaf!
Skulle ju åkt till blue mountain idag men eftersom jag inte kom hem gick inte det... Någon annan gång :)

Imorgon är det utcheckning kl. 10 och jag har packar klart väskan och ska snart hoppa in i duschen när jag kollat klart på fight club.

Cairns

Har så mycket att berätta!!!
I fredags regnade det och var inget bra väder alls så jag och Stine gick för att kolla resa (ja hon ska inte jobba så jag är överlycklig!!) vi hamnade på något ställe med gratis internet och killen som jobbade där började prata med oss om vad vi vill göra etc. Efter några timmars spenderande där så bokade vi greyhound(?) vilket är en gå på och gå av bussresa från Cairns ner till Sydney! Hur kuuul som helst! Vi bokade även en massa andra roliga saker och fick några nätter gratis lite här och var plus lite annat :) så himla excitet!! På måndag åker vi hem till syster och stannar där några dagar tills vi flyger iväg! :D
På kvällen gick vi på en bar tour. 4 olika barer/klubbar. Riktig kul kväll blev det!

Idag så skulle vi åka till blue mountains men vi vaknade lite sent så vi tog färjan till Watson bay, vilket var hur fint som helst om man tog promenad till fyren. Stannade där några timmar och bara njöt av lugnet.
Nu sitter jag i rummet och ska snart gå ner och äta och sen göra mig iordning för att åka till Luka, ska nog bli kul!
Dock måste jag upp tidigt imorgon för vi ska försöka ta oss till blue mountains! Får se hur det går! Haha

Changes

Halloj! Idag har vi varit och fixat ett bankkonto och nu ska vi bara vänta på bankkortet. Eftersom det var dåligt väder idag så blev det ingen bondi men det blev däremot en gratis tour runt city på tre timmar. Är lite trött efter allt gående, men det var så värt det för man fick se saker som man annars inte hade sett.

Just nu ligger jag i min säng och har läst lite, tror inte vi kommer gå ut idag för är väldigt trött från idag och igår! Varje gång killen under mig rörde sig kändes det som att hela sängen flyttade sig och jag vaknade varje gång... Så blev inte så många timmars sömn för mig:P

Några saker som kanske kommer att ändras är att min rumskompis antagligen inte kommer resa med mig till Cairns för hon hittade en tysk pub här som hon ska försöka få jobb på... Men vi får se, jag ska i alla fall åka dit på måndag eller tisdag. Måste bara gå till biblioteket (gratis internet) och kolla lite med resan.
På lördag kommer jag åka tillbaka till syster och sen vidare för att fira Luke :)

City

Så nu har jag äntligen tagit mig i kragen och åkt iväg!
Hela bussresan panikade jag, sen att ta sin 16-17 kilo ryggsäck och gå till hostelet var igen höjdare. Kommer fram och checkar in. När jag kommer till mitt rum såg det tomt ut tills jag såg en liten tjej i en av överslafarna. Jag är så stolt över mig själv att jag inte bara sa hej utan att jag också presenterade mig och började prata. Det visade sig att hon också var här själv och vi klickade nästan direkt. Så nu har jag en resekompis. I alla fall till Cairns som antagligen kommer att bli nästa stop. Känns så himla bra att känna att man har någon där. Hur gullig och rolig tjej som helst! Vi gick i alla fall till baren och träffade en kille så vi tre hängde hela kvällen/natten. Vi gick ut och åt på ett ställe som hade massa olika film saker. Annorlunda ställe! Sen tillbaka till baren och dansade natten lång!

Imorgon ska vi upp och gå till banken för att fixa bankkort och sen ska vi åka till bondi som hostelet bjuder på! Hoppas på bra väder bara :)

Ni får ursäkta de dåliga bilderna men men bättre än inget iaf!! Nu sovdax!

On my way

Nu är jag påväg och fy tusan vad tung min väska är!! Ryggen känns redan öm, oups men man kanske vänjer sig lite! Ååh min mage dör, jag dör. Just nu känns det som att jag drömmer för allt är liksom suddigt. Shiiiit ni anar inte hur stort steg det här är för mig!!! Hörs senare!

Moving day

Idag är det alltså dags... Mitt huvud tar kål på mig! Känner mig snurrig och trött. Det här kommer gå bra Marika!

Så imorgon gäller det! Imorgon åker jag ut i ovissheten............... Ena sekunden är jag hur pumpad som helst andra vill jag bara gömma mig under mitt täcke! Haha

Idag skulle jag ju inte shoppa så mycket, ha! Gick åt skogen, men fick hem några fina klädesplagg så jag är glaaaad ändå:D har tryckt ner dom i ryggan som ser ut att spricka vilken sekund som helst, liiiite överpackad kanske!(à)

Var på bio idag också. Såg Madagaskar 3, sjuuuuuuukt rolig. Har ni inte sett den så gört! Skypade lite med Livan också, kändes lite knäppt att man inte sett henne på över en månad.. Saknar dig!

Nu ska jag gå och lägga mig och sen vakna upp imorgon på det bästa humöret och inbilla mig att jag är den mest sociala personen! Haha god natt <3

Trött tjej

Kan inte sova längre, känns så sjukt när jag tänker att jag ska börja imorgon!! Hur galet är inte det, hoppas några är uppe på rummet så jag kan börja prata med några. :)

Är gaaaalet trött men måste vara ute ur lägenheten innan tio för hyresvärden kommer och kollar på lägenheten idag någon gång mellan 10-16.... Är mulet idag så får åka till warringha mall och strosa runt. Får hålla lite hårt i pengarna dock, blivit alldeles för mycket slösande sen jag kom hit! Sen får jag inte plats i min backpack väska heller! Den är proppfull!! Och väger ton haha ouuups

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-1/3592001/images/2012/pic_507357ceddf2b36800000d1e.jpg" class="image">

Sömnlös

Kan inte sova... Magen gör ont och jag ligger och har största konversationen i mitt huvud om hur onsdagen ska gå. Jag borde egentligen bara tappa alla förväntningar för då kommer jag inte bli besviken i alla fall. Och om det blir super bra kommer jag bli extra glad över det. Mwaaaa vet inte vart jag ska ta vägen! Och jag vet att stora delar av min blogg består av min ångest och nervositet för tillfället men tills jag väl åker iväg så kommer det inte att ändras, so just live with it! :)

Jag ska åka, jag ska åka, jag ska verkligen åka!!!

Lite bilder från vinprovningen

Söndag

Halloj!
Igår var riktigt roligt. Mötte upp några i manly på winebar och drack hur mycket sangria som helst! Huuuuur gott som helst! Fortsatte vidare till något piratebar(?) och sen gick vi och åt kinamat. Haha andra gången för mig, Carro och Lach. Men det var supergott. Jag gillar hur dom gör det mesta här, man beställer in massa rätter så delar alla. Då får man ju smaka på mer och behöver inte välja just en. Sen att man beställer dricka i runder typ. Om jag beställer till de som vill ha först sen så beställer någon annan och så vidare. Gillar den kulturen :)

Blev dock en tidig kväll men det var skönt att vara hemma tio, men känner mig lite seg idag ändå.

Inatt drog vi fram klockan också till sommartid så nu är det 9 h skillnad från Sverige. Och när ni får vintertid kommer det att bli 10!!!

Onsdag...

På onsdag så kommer jag åka till city och stanna där i 5 dagar, sååå nervös! Mwaaaaa men jag kan alltid återvända hem så det är skönt!

Igår så drack vi och åt kina mat. Det slutade med att jag och syster var uppe till fyra, vad hände där liksom! Haha idag mår man väll som man förtjänar...

Klockan två ska vi på't igen! Haha vi ska till manly och träffa upp lite folk och ta några drinkar. Får väll se vart resten av kvällen tar oss :)

Help...

Hej! Var ett tag sen jag skrev men har inte haft nagot internet... Har inte gjort sa mycket dessa dagar, bara slappat och varit pa stranden. Det har varit jatte varmt tva dagar i rad nu, upp till 30 grader.
Har antligen borjat kolla pa hostels i city.... vet att jag egentligen skulle ha akt denna vecka men ja, mina nerver kom vall ivagen och jag har skjutit upp det lite. Meeeeeeen tanker nog aka pa tisdag eller ondsag nasta vecka. Maste bara samla mod for att trycka pa boka knappen... Aaaaaaah ni anar inte hur illa jag mar over detta. Med det kommer bli bra, jag vet det... Bara att alla negativa tankar flyger runt i skallen just nu. Jag ska testa bo i city i 5 dagar, sen om det inte kanns bra aker jag hem till Carro och aterhamtar mig eller sa aker jag norr och borjar resa runt.

Nej nu ska jag banne mig boka!!!!! Puss

Vinprovning

Halloj!
Kom hem idag från vinprovningen! Har haft en riktigt bra helt. Med drickandes från 10 på morgonen till sent på kvällen två dagar i rad! Haha love it! Var riktigt kul och intressant att höra om alla olika viner och lite historier etc. Sen hur man egentligen ska smaka och så. Fick även se känguru för första gången! Dom hade hur många som helst, riktigt coolt att se dom i det vilda. Har inga bilder på mobilen så får vänta tills jag använder en dator istället. Men sammanfattat så var helgen helt kanon!

Denna vecka är det ju meningen att jag ska börja resa... Mår Inge bra över detta men det kommer bli bra när jag väl kommer iväg. Så imorgon ska jag kolla ställen så får vi se vilken dag jag åker :s