189

Så Bali... Har verkligen inte haft de bästa upplevelserna här.. Riktigt synd faktiskt.

Okej jag kom fram, fuktigheten blev en chock. Allt blev verkligen som en chock och jag trodde inte alla Bali såg ut som det gjorde. Kom till mitt hostel. Dusch och toan var inte dom bästa. Man duschade typ över toan så pappret var alltid blött. Duschen hade inte en kran utan två. En för varmt den andra för kallt så man frös på ena sidan och brände sönder sig på den andra.

Man var tvungen att gå över en väldigt trafikerad motorväg för att komma till affär, strand etc otroligt läskigt. Stranden var smutsig och inte alls fin. Fick nog tillslut så bokade in mig på ett hotell istället i en annan stad. Myycket bättre ställe och rätt skönt att ha ett rum för sig själv :) svårare att träffa folk men hyfsat skönt att vara själv också.
Brände mig när jag låg vid poolen andra dagen på hotellet. Haha såg ut som en kräfta!

Hängde med en kille två dagar. Sen igår blev jag sjuk. Har skitit sönder rumpan och spydde hela natten. Vaknade och somnade mellan 1-09 hela tiden. Tänkte gå upp till frukosten men klarade inte av att röra mig så jag somnade om och sov till 12. Är helt utmattad så det enda jag gjort är att sova kolla på film och gått till toan. Så detta är andra dagen. Hoppas på bättre imorgon!

Dock är det en högtid här imorgon då allt är stängt och man får inte visa sig utomhus. Tydligen ska allt se öde ut och på så sätt ska onda andar lämna stället. Så man måste stanna på hotellet. Om jag mår bättre ska jag gå upp till poolen och ligga där.

Hoppas jag hinner ta mig till stranden här en dag i alla fall. Hade tänkt åka till något tempel men är lite orolig för magen så tar nog det nästa gång jag kommer hit. Aja lite om Bali ra!

185

Hejsan!

Mycket har hänt! Väldigt mycket har hänt!

Australia:

Lämnade Melbourne efter 3 underbara veckor! Mitt absoluta favorit ställe! I could live there!

Tog en guidad tur från Melbourne till Adelaide via Great ocean road! Huuur bra som helst och de flesta var väldigt trevliga. Så synd med människor som ska klaga på allt. Håll det för sig själv istället.

Men det var en tjej där som jag verkligen fick bra kontakt med. Ännu en tysk (oh how i love My german girls!).
Hade hur kul med henne som helst. Och har massor av bilder från turen på Facebook så kika där!

Väll i Adelaide mötte jag upp ett gäng från gruppen åt och jag + 3 andra gick till en marknad typ. Riktigt mysigt och åkte karusell och allt!

Dagen efter gick jag och Diana till museum och kollade runt lite. Jag gillade verkligen inte Adelaide. Fråga mig inte varför men jag fick inga bra vibbar från det..

På kvällen gick vi som gick till marknaden ut och åt och sen vidare till en pub. Satt där, drack och spelade pool. Riktigt roligt. Åkte till flygplatsen och flög upp till Perth. Där åkte jag hem till Millies hus. På kvällen när hon kom hem så drack vi lite och sen åkte vi till ett gig. Hade väldigt roligt dära.

Dagen efter hade vi sovmorgon och sen åkte vi och åt frukost. Mys. Millie åkte runt med mig och visade runt lite. På kvällen åkte vi hem till hennes kompis och grillade.
Söndagen åkte vi och hennes rumskompis till parken och hade en vy över hela Perth city. Finfint. Sen vidare till stranden.
Sen hände inte så mycket. Vi åkte till hennes kompisar och åt osv.

Och på tisdagen åkte jag till Bali!!!! Berättar senare om det!